Ne Anlarım Ben Mangadan?!

      Hiçbir bilgim olmadığı halde mangalar hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Aman ne kadar ilgi çekici bir giriş yaptım. Bu da benim marifetim işte. Tabi siz şimdi hangi manga diye düşüneceksiniz, haklısınız. Askeri manga mı, müzik grubu manga mı, ne? Onlardan da başka yerde söz ederiz; çünkü bu, çizgi roman olan manga. Çok da ukalalık etmek istemiyorum, çünkü gerçekten bir bilgim yok. Bir tek Japon olduğunu biliyorum. Sanırım çizgi film de oluyormuş. Bunların hastaları oluyor, onu biliyorum. Naruto, Kakashi diye bir şeyler duydum, onları biliyorum. Biraz uzak kaldığım bir konu manga. Sadece bir iki defa izledim. Onlar da biri eşimin, ötekisi ise kardeşi sayesindeydi. Onları da kısa oldukları için izlemeyi kabul ettim. Bildiğim kadarıyla mangalar oldukça uzun da oluyorlar. İkisi de sadece ve sadece 25’er bölüm civarındalar.

      Bunlardan biri Mushi-shi. Kendisini mistik, karizmatik, melankolik olarak tanımlayabilirim. Çizgileri çok estetik ve sözleri özenle hazırlanmış, şiir gibi. Yani orijinal dilinde izlemeniz tavsiye edilir. Hele Japonca başladıktan sonra İngilizcesi kulağa çok kötü geliyor.

      İkincisi ise Jungle wa itsumo Hare Nochi Guu. Bu da ilk gördüğümde bu ne ya, çocuk çizgi filmi, deyip, eşimin ısrarıyla izlemeye başlayıp, devamında bayıldığım bir manga. Cingılı hala aklımda. Dıtdıdıtdıtdıtdıtdıdıtdıtdııdıdıt. Bir şey anlamadınız haliyle. İzleyince anlarsınız. Kelimenin tam anlamıyla geyik bir çizgi film. İzlemediyseniz tavsiye ediyorum. Sonra bana teşekkür edersiniz. Sesli gülme garantiliJ

      Evet gerçekten tüm dikkatleri üstüme topladığıma göre, niye bilmeden etmeden mangalar hakkında konuşmaya çalışmama geleyim. Manga hastaları grubuna dahil ettiğim, çok sevdiğim bir arkadaşım bana, hem de bana bu hafta sonu Paris’te bir Manga ve Bilim Kurgu Gösterisi olacağını söyledi. Eminim benim yerimde olsa; koşa koşa giderdi. (Tren daha mantıklı olurdu, evet.) Bir daha ki sefere umarımJ Ben de bu bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Gitmek isteyip de haberi olmayan öğrensin, duyduk duymadık, denmesin diyeJ Bir yandan da buradaki, yani Fransa’daki, Chambery’deki Türklere bir şekilde haber kaynağı olmak gibi de bir amacım var aslında. Şimdilik çok fazla takipçim yok buralardan; ama yavaş yavaş oluşmaya da başladı. Çok mutlu edici bir haber bu benim için. Hatta yorumlara bu bilgilerin işe yararlığı hakkında fikirlerini belirtirlerse de çok sevinirim. Teşvik açısındanJ

      Gösteride animasyonlar, dans ve şarkı yarışmaları, konferanslar, indirimler, bilgi yarışmaları ve pek çok başka etkinlik yapılıyormuş. Çocuk programı gibi geliyor kulağa biliyorum; ama onların kendilerine has usulleri vardır diye düşünüyorum. Bakınız Big Bang Theory.

      Sabah 9’dan akşam 7’ye kadar sürecek olan gösteri, 5 ve 6 Ekim'de Paris Porte de Versailles’da gerçekleşecekmiş. Davetliler arasında William Simpson, Alexis Cruze, Masashi Kudo, Talent Caldwell, Game of Thrones ve Harry Potter’da oynayan Natalia Tena, taçsız kral Pele, Fenerbahçeli Cemil ve Türkiye’den Yıldıray Çınar var. Her ne kadar ilgimi çeken bir konu olmasa da böyle (sanırım önemli de bir gösteri bu camia için) bir gösteride bir Türk’ün de bulunması, orada onun adını görmek gururlandırdı beni. Eğer sizin de ilginizi çekiyorsa daha ayrıntılı bilgi için http://www.parismanga.fr/.

      Genel kültürümün artması açısından manganın ne olduğunu basitçe anlatabilecek bir baba yiğit çıkarsa da pek sevinirim. Bütün Japon çizgi filmleri manga mıdır? Amerikalı’lar da manga yapabilir mi? Zeki Müren de bizi görecek mi? (İyice cıvıttın İpek!) Örneğin Şeker Kız Candy, The Last Airbander Avatar, Sailor Moon, Pikaçu, Pucca, Hayao Miyazaki’nin ürünleri bu manga, hayır o manga değil çelişkisinin neresinde kalıyorlar? Teşekkürler, iyi günler.
29 Eylül 2013/Chambery

Düzeltme: Birkaç arkadaşımın beni bilgilendirmesiyle; Japon çizgi filmlerinin anime, çizgi romanlarının manga olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. O zaman son paragraftaki sorumu adı geçen çizgi filmler anime mi değil mi diye değiştiriyorum. Egemen'e ve Işıl'a teşekkürlerimle.(4 Ekim 2013)

Yorumlar

Popüler Yayınlar